Friday, November 21, 2014

Manfaat dari Lesson Study

Banyak manfaat yang dapat diperoleh dari pembelajaran lesson study. Seperti yang diungkapkan oleh Widhiartama ada lima manfaat yang dapat diperoleh dari lesson study

1. Lesson study mampu menumbuhkan motivasi guru untuk mengembangkan diri

pada lesson study seorng pendidik harus dihadapkan pada perkembangan yang terjadi di luar lingkungannya. Hal inilah yang memaksa guru untuk selalu bisa mengembangkan kemampuan dirinya.

2. Dapat melatih guru agar dapat melihat siswanya

Dengan lesson study guru mampu melihat siswa yang aktif dan juga kurang aktif

3. Menjadikan penelitian menjadi bagian dari integral pendidikan

4. Membantu penyebaran inovasi atau pembaharuan dan juga pendekatan baru

5. Menempatkan pendidik pada tempat yang terhormat.

Pada lesson study pendidik ditempatkan sebagai pengajar, pendidik, peneliti, pencari solusi serta juga membantu orang lain dalam memecahkan masalah.

Semoga saja pembahasan mengenai manfaat lesson study ini bisa anda ambil manfaatnya.

Artikel menarik lainnya :

1 comment:

  1. Hej, mit navn er Nira. Jeg var i et forhold med Anderson i årevis, men han slog op med mig. Jeg prøvede alt, hvad jeg kunne, for at få ham tilbage, men det var forgæves. Jeg ville virkelig gerne have ham tilbage på grund af den kærlighed, jeg har til ham. Jeg tryglede ham med alt, gav løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til min ven, og hun foreslog, at jeg kontaktede en trylleformular, som kunne hjælpe mig med at besværge ham for at bringe ham tilbage. Selvom jeg aldrig troede på besværgelser, havde jeg intet andet valg end at prøve det. Så jeg sendte en e-mail til besværgelsen, og han forsikrede mig om, at alt ville være i orden om tre dage, og min eks ville vende tilbage til mig. Overraskende nok skete det på andendagen omkring klokken 16.00. Min eks ringede til mig, undskyldte alt og sagde, at han ville have mig tilbage, fordi han elskede mig så højt. Jeg var så glad og gik tilbage til ham. Vi begyndte at bo lykkeligt sammen igen. Jeg lovede alle, jeg kender, som har et forholdsproblem, at jeg ville henvise dem til den ene sande og magtfulde trylleformular, der hjalp mig med mit problem. Hvis du har brug for hans hjælp, kan du sende en e-mail til ham på babawalewiseman01@gmail.com. Han tilbyder forskellige typer besværgelser, herunder kærlighedsbesværgelser, tabt kærlighedsformularer, skilsmissebesværgelser, ægteskabsbesværgelser, bindende besværgelser, bryde besværgelser, forvisning af en elsket en fra fortiden, forfremmelsesbesværgelser, tilfredsstillelsesbesværgelser og kur mod enhver sygdom, du lider af. Kontakt ham for en varig løsning på ethvert problem, du måtte have.via babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551 Viber +2348136951551

    ReplyDelete